Monday 25 July 2011

Precious Metals Aren't In A Bubble: Gold, Silver Will Keep Going Up As Currencies Are Debased | Markets | Minyanville.com

Precious Metals Aren't In A Bubble: Gold, Silver Will Keep Going Up As Currencies Are Debased | Markets | Minyanville.com

By George Maniere Jul 25, 2011 9:30 am

Whether the US defaults or not, physical gold and silver, ETFs, and mining companies will prove long-term winners.



If Congress reaches an agreement and the debt ceiling is raised, gold and silver will go up. If there is no agreement and there is a default, gold and silver will go up but in a parabolic move. Either way gold and silver will continue to rise as the US and European economies continue to debase their currencies by the printing of fiat paper money to try to pay off their debt with paper of a lesser value. Indeed, the West has gone so far as to not even bother to print fiat money into paper, instead creating new vehicles like gold and silver derivative products that are nothing more than digital bytes traded across international borders.

As Gerald Loeb taught us, it is human nature to open your 401K and see more dollars than there were last month and feel that all is well. What Gerald Loeb also taught us, however, is that we should not be fooled by how many dollars we have but instead determine the true value of the dollars we have.

As I have often written, “the market will do what it has always done: misdirect, confuse, and confound.” Last week I was feeling confused and confounded. Then on Sunday morning it occurred to me that the partisan bickering being played out in Congress over the debt ceiling is nothing more than a well orchestrated charade by both parties to prepare the masses for what will be a an eventual default on our credit rating. I must admit that I never connected the dots but I now firmly believe this thesis is right. The die has been cast. The ship has already sailed. We can only work to protect ourselves and our families from the eventual tsunami that will wipe out those who have not positioned themselves properly in precious metals.

I remember well back in the '60s being in kindergarten and doing drills by hiding under our desks to protect us from a nuclear bomb as the two superpowers, the US and the USSR, played a Cold War game of chicken with nuclear arms. It is laughable now when I think of a six-year-old hiding under a desk to save himself from a nuclear Armageddon.


BAHASA

Jika Kongres mencapai perjanjian dan siling hutang dinaikkan, emas dan perak akan naik. Jika terdapat persetujuan dan lalai, emas dan perak akan naik tetapi dalam usaha parabola. Sama ada cara emas dan perak akan terus meningkat ekonomi Amerika Syarikat dan Eropah terus memperbodoh mata wang-mata wang mereka dengan mencetak wang kertas fiat untuk cuba untuk membayar hutang mereka dengan kertas nilai yang kurang. Malah, Barat telah pergi setakat tidak bersusah payah untuk mencetak wang fiat ke dalam kertas, dan bukannya mencipta kenderaan baru seperti emas dan perak produk-produk derivatif yang tidak lebih daripada bait digital yang didagangkan merentasi sempadan antarabangsa.

Sebagai Gerald Loeb mengajar kita, ia adalah sifat manusia untuk membuka 401K anda dan melihat lebih banyak dolar daripada bulan lepas dan merasa bahwa semuanya itu baik. Apa yang Gerald Loeb juga mengajar kita, bagaimanapun, bahawa kita tidak seharusnya tertipu oleh berapa banyak dolar yang kita miliki tetapi sebaliknya menentukan nilai sebenar ringgit yang kita ada.

Seperti yang telah saya sering ditulis, "pasaran akan melakukan apa yang telah dilakukan: misdirect, mengelirukan, serta terus membingungkan." Minggu lepas, saya berasa keliru dan membingungkan. Kemudian pada pagi Ahad, ia berlaku kepada saya bahawa pertengkaran berat sebelah yang dimainkan dalam Kongres ke atas siling hutang adalah tidak lebih daripada CHARADE dirancang dengan baik oleh kedua-dua pihak untuk menyediakan rakyat untuk apa yang akan lalai akhirnya pada penarafan kredit kami. Saya harus mengakui bahawa saya tidak pernah menyambungkan titik tetapi saya yakin karya ini yang betul.Mati telah dibuang. Kapal telah belayar. Kita hanya boleh berusaha untuk melindungi diri dan keluarga kita dari tsunami akhirnya yang akan menghapuskan orang-orang yang tidak mempunyai kedudukan diri betul dalam logam berharga.

Saya masih ingat dan kembali dalam 60-an yang berada di tadika dan melakukan latihan dengan bersembunyi di bawah meja kami untuk melindungi kita daripada bom nuklear sebagai dua kuasa besar, Amerika Syarikat dan USSR, memainkan permainan Perang Dingin ayam dengan senjata nuklear. Ia adalah menjadi tertawaan sekarang apabila saya fikir bersembunyi yang berusia enam tahun di bawah meja untuk menyelamatkan dirinya dari Armageddon nuklear.

Hari-hari telah lama berlalu, dan kini perlumbaan senjata nuklear telah digantikan dengan peperangan yang baru. Perang ini kini sedang dimainkan di medan perang yang berbeza sebagai Timur dan bangsa Barat untuk mengumpul emas fizikal dan rizab perak fizikal. Orang-orang di antara kamu yang membaca saya secara tetap sudah tahu bahawa saya telah bug emas dan perak selama 50 tahun. Saya rasa semasa ia berhati-hati untuk memegang emas dan perak fizikal, ia juga berbahaya kerana ia tidak pernah berlaku sebelum ini kepada kerajaan untuk merampas pegangan emas dan perak semasa mereka menulis cek palsu untuk apa yang mereka anggap nilai yang benar logam. Kita hanya perlu melihat kembali kepada Perintah Eksekutif 6102 pada April 5, 1933, untuk melihat ia boleh berlaku di negara kita.

Terdapat orang-orang yang akan mengatakan mereka telah dikebumikan harta mereka di tempat persembunyian rahsia dan mempunyai peta harta karun sedikit untuk keluarga mereka untuk digunakan jika mereka perlu mencari. Walaupun ini nampaknya seperti idea yang waras dan saya buat bela mengadakan emas fizikal dan perak, jika kerajaan mempunyai satelit yang boleh melihat ke dalam kerak Bumi untuk mencari deposit bijih dan logam berharga, apa yang membuat anda berfikir ia tidak akan akan dapat menggunakan teknologi ini untuk mencari harta karun yang anda dikebumikan? Dan anda akan kagum apa yang kamu akan berkata apabila anda merenung tong pistol.

Jadi ini menimbulkan persoalan, bagaimana kita memegang emas dan perak? Walaupun terdapat laporan bahawa emas (GLD) dan perak (slv) ETF tidak benar-benar memegang aset fizikal kertas mereka mewakili, saya rasa khabar angin ini adalah sedikit yg dilebih-lebihkan dan kita tidak dekat dengan mimpi buruk itu lagi.Jika ia boleh menyebabkan anda berasa lebih selamat, saya akan mengesyorkan bahawa anda memegang emas Sprott (PHY) dan perak (PSLV) dana, di mana logam yang dipegang oleh Mint Kanada dan yang menjalankan audit fizikal setiap tahun.Kelemahan ini pegangan bahawa terdapat premium sebanyak 18% perak dan kira-kira premium 5% untuk emas, tetapi anda boleh memilih pada bila-bila masa untuk mengambil milikan aset fizikal, demikian bagi premium yang anda bayar anda boleh merasa terhibur mengetahui bahawa ia bukan satu permainan shell dan anda benar-benar sendiri sekeping aset pendasar.

Satu lagi cara untuk melabur dalam emas dan perak untuk memegang syarikat-syarikat perlombongan pendasar yang telah ketinggalan aset fizikal. Saya mempunyai pegangan dalam Barrick (ABX) dan Goldcorp (GG) dan akan mengesyorkan jawatan dalam syarikat-syarikat ini di mana-mana halangan. Mereka adalah krim tanaman dalam syarikat-syarikat perlombongan emas dan perak.Jika tempoh masa anda sedikit lagi (2015), saya juga akan mengesyorkan AS Gold (UXG), yang tidak lama lagi akan Perlombongan McEwen. Saya menyeru semua pembaca untuk Google US Emas dan Ketua Pegawai Eksekutif Rob McEwen.McEwen adalah salah satu CEO cemerlang dalam logam berharga, dan kebenaran adalah bahawa jika Rob McEwen Ketua Pegawai Eksekutif sebuah syarikat yang menjual ais pop Eskimo saya mungkin akan melabur di dalamnya.

Saham yang telah dijalankan sehingga intraday tinggi $ 7,15 pada minggu lepas dan ditutup pada hari Jumaat dari $ 6,90. Saya akan menjadi pembeli di bawah $ 7.00 kerana ini akan menjadi pemenang jangka panjang, tetapi jika anda melabur dalam ini, anda perlu berbuat demikian sedangkan dia tahu bahawa habis bulan akan pada tahun 2015. Satu lagi saham yang mempunyai kebarangkalian yang tinggi dalam keadaan baik Novagold (NG).Projek utama syarikat ini adalah projek Donlin Creek, yang menjual 50% kepentingan untuk Barrick $ 127 juta. Novagold telah bersetuju untuk membayar balik Barrick $ 63,5 juta dolar sekali saya datang ke dalam pengeluaran, yang boleh dengan seberapa segera yang akhir tahun 2011. Walaupun saham ini ditutup Jumaat di $ 10,24, asas-asas syarikat itu menyokong membeli dari $ 9 atau di bawah. Jika ia tidak menarik kembali ke tahap ini, risiko untuk memberi ganjaran kepada nisbah adalah terlalu tinggi.

Jadi, manakala tesis jangka panjang saya ialah pengumpulan Emas dan Perak yang tepat pada masanya, saya menyarankan agar anda memilih mana-mana kenderaan di atas.

Sebelum membungkus, saya mahu untuk menangani beberapa laporan dari media bahawa emas dari $ 1.600 auns dan perak telah mencapai tinggi $ 50 auns dalam buih. Saya akan pergi dalam rekod sekarang dan mengatakan bahawa ini adalah karut.Gelembung tidak ditentukan oleh harga. Gelembung yang dicipta oleh suatu jangka yang tidak disokong oleh asas-asas. Saya teringat kembali pada tahun 2000 semasa tulip mania dot-com mendengar iklan radio bagi syarikat yang dipanggil Seashells.com. Ia berkata, hanya pergi ke laman web dan kerang pembelian. Ini adalah kegilaan. Saya segera memanggil broker saya dan memberitahu dia untuk membuang portfolio teknologi saya. Apa yang telah berlaku adalah perbincangan yang dipanaskan yang berakhir dengan ancaman saya menarik semua akaun saya dari caj syarikat dan difailkan dengan SEC. Beliau menjual portfolio teknologi manakala Nasdaq pada 4700, dan beberapa bulan kemudian, saya menonton kerana ia kawah untuk 3600 dan pada tahun 2003 di sekitar 1500.

Itu adalah gelembung. Tidak ada sebab asas bagi syarikat-syarikat ini untuk perdagangan di peringkat mereka. Ia adalah penuh semangat tidak rasional semata-mata. Harga emas dan perak yang berasaskan pada penurunan nilai mata wang adalah pada pendapat saya sangat murah. Saya akan pergi dalam rekod sekarang dan berkata bahawa menjelang tahun 2015 emas akan $ 5,000 auns dan perak akan menjadi $ 125 satu auns, dan saya mempunyai beberapa orang yang sangat pintar memberitahu saya bahawa unjuran saya terlalu rendah.
Apakah dan akan terus memacu harga emas dan perak adalah kehinaan yang berterusan mata wang kerajaan penghutang mencari cara-cara untuk membayar hutang dengan kertas nilai yang lebih rendah.Cadangan saya adalah untuk terus membeli emas dan perak fizikal dan menyimpan dagangan ETF dan syarikat-syarikat perlombongan.

All information on this website is for educational purposes only and is not intended to provide financial advise. Any statements about profits or income, expressed or implied, does not represent a guarantee. Your actual trading may result in losses as no trading system is guaranteed. You accept full responsibilities for your actions, trades, profit or loss, and agree to hold MinKL Invest harmless in any and all ways.

No comments:

Post a Comment